tirsdag den 20. januar 2015

Martin II af Anja Lykke Lindberg Christophersen



December 2009


Til alle dem der lader sig falde ind i mørket og lyset i den
elskedes øjne. Til alle dem der bliver i mørket, når den
elskede forlader dem. Til dem der føler tryghed i mørket.
Og til dem der ikke kan finde ud.
Til Clive

Martin II

Jeg sidder i sofaen. Det stormer med slud, og jeg er kun
iført undertøj. Stormens rusken i de gamle vinduer over-
døver mit hjertes banken, og stearinlysene får mig til at
glemme kulden og mørket, der omslutter os. Intet andet
end os opsluger os. Os og stormen.
Jeg sidder oprejst med stor pude i skødet. Jeg kan
ikke tage øjnene fra dig. Du er fuldt påklædt og ubarberet,
og du kærtegner din guitar. Du lægger forsigtigt din kind
ned mod det mørke træ, og lyden af instrumentet fylder
værelset med en intensitet, der giver mig tårer i øjnene.
Jeg længes allerede mod dig, og jeg tror godt, du ved det.
I mørket og stearinlysenes skær er du det smukke-
ste, jeg nogensinde har set. Du synger smertesang til
mig, og du smiler dit sørgmodige smil, hver gang du ser ind i mine øjne.
Jeg er ikke andet end tillid. Lige nu. Forlad mig nu,
og jeg tror på, at det er sidste gang. Igen.

fra udgivelsen "Til Clive" Forlaget Underskoven 2012.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar