fredag den 23. januar 2015

Min mors søn af Morten Reimar


Jeg elsker poesi & pomfritter
Jeg elsker kaffe
cool
klichéer
digte
dig
jazz
jeg er selvisk
jeg er rå jeg er rolig jeg er rasende
jeg er Reimar
digter livsreporter tidligere opvasker
fremtidig helgen
og helvedesbeboer
red hot
og bebop Kahlua
jeg er den swingende
syngende
gyngende
skrigende
tiende
Morten Reimar
jeg redder min dag med crème brulée
jeg reder mit hår med Brylcreem
fordi jeg vil have succes og sundt hår
jeg er rar
jeg er en nar
jeg er en ryger
jeg er en af de fyre
der ikke er som alle de andre fyre
men ligesom sådan en slags min egen
på en måde hvor jeg er
min mors søn
og min fars dreng
og min kærestes kæreste
og fremtidens mand
en overgang var jeg firmaets mand
og jeg har været for meget, mand
et dumt svin
der drikker mousserende vin
Jeg har blå King's
blå Peugeot
er på Blå Time
jeg var blå i fjæset
engang
nu er jeg tyve år
og igår
blev jeg født
jeg er min mors søn
jeg er lige kommet
jeg er lige blevet råbt op
vil den rigtige Morten Reimar
venligst stå op?



Fra digtsamlingen På tirsdag, Forlaget Printxpress 2014
www.facebook.com/mortenreimar

Ingen kommentarer:

Send en kommentar