torsdag den 15. januar 2015

De forelskede af Morten Søndergaard



Jeg vågner i et land hvor de forelskede har taget mag-
ten. Der er indført love som proklamerer at ingen
længere er nødsaget til at flytte blikket og at orgasmer
ikke længere behøver at holde op. Roser fungerer som beta-
lingsmidler, de gale bliver tilbedt som guder og gud-
erne anset for gale. Postvæsnet er genindført, og or-
dene "du" og "jeg" er synonymer. Efter revolutionen
bliver det bestemt at de ulykkeligt forelskede skal fjer-
nes af hensyn til lykkeligt forelskedes sikkerhed. Da
de finder frem til mig, overgiver jeg mig med det
samme. Bødlen er en kvinde, og det går hurtigt. Det
er vinter, og jeg har ikke mødt dig endnu.



Fra digtsamlingen "At holde havet tilbage med en kost" Forlaget Borgen 2004

Ingen kommentarer:

Send en kommentar