søndag den 15. marts 2015

Søvn er en grusomhed af Kirsten Krøigård

Natten er et lukket rum, søvn er en grusomhed, et svigt mod alle
Håber på en dag uden hændelser
Øjnene danser over svagt fortyndet skrift, hastige noter på vej væk
Gardinerne blafrer svagt i vinden, i solskinnet,
ingen vil sige mig hvad der er galt
Mine tal er for lave, intet under opslugt af en anden verden, som jeg er
I opløsning, i tvivl om stolper og hjørner kan skade mig
Trænge ind i mig og viske mig ud, forvrænge mig slemt
Eller om flagrende skikkelser vil vifte mig omkuld og efterlade mig
Grædende som et barn uden trøst
Eller desperat og udsigtsløst skrigende
På hospitaler hvor alt er muligt og skæbnesvangert
Her hvor bygningsdele vil vokse ind i kroppens sår
Organisk væv kan være fjendligt
Ingen kender en ven
Og hvor skrift potentielt er magisk.

Fra digtsamlingen Ting med smukke navne, Forlag: Jorinde & Joringel 2014

Ingen kommentarer:

Send en kommentar