lørdag den 25. juli 2015

Hip hurra det min fødselsdag, af Tommy Seebach og Keld Heick

Hip hurra det’ min fødselsdag
det er i dag den dag jeg kom frem og sa’
jeg kommer langvejs fra
si’ nu pænt goddag til mig

Så’en en dag som nu den i dag
den sku’ man bare ha’ mange flere af
jeg stemmer for og ja
den er sikker – hvad med dig?

Pakker med flag og sang ved bordet
ikke et ord om slæb og slid
to nye sedler ned i foret
uh åh – sikke en tid

Selvom de glade dage ender
er der nu en du stadig har
en du ka’ fejre mellem venner
hver gang du er fødselar
den dag da du er superstar

Hip hurra det’ min fødselsdag
det er i dag den dag jeg kom frem og sa’
jeg kommer langvejs fra
si’ nu pænt goddag til mig

Så’en en dag som nu den i dag
den sku’ man bare ha’ mange flere af
jeg stemmer for og ja
den er sikker – hvad med dig?

Skulle du komme til verden nu
skrig så bare
skrig så alle de ku’ hør’ det

Hip hurra det’ min fødselsdag
det er i dag den dag jeg kom frem og sa’
jeg kommer langvejs fra
si’ nu pænt goddag til mig

Så’en en dag som nu den i dag
den sku’ man bare ha’ mange flere af
jeg stemmer for og ja
den er sikker – hvad med dig?

Skrevet af Tommy Seebach og Keld Heick tilbage i 1982 hvor de deltog i Melodi grandprix og fik en pæn 2. plads. Og lige netop i dag...er det jo min fødselsdag, så digtet kan jo også synges, og jeg nynner altid med når den bliver spillet i radioen. Hvilket ikke er særlig tit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar