fredag den 29. maj 2015

de sten jeg fører videre af Esben Weile Kjær


alle vil så gerne opleve et eller andet
klokkerne kalder os ud i gaderne
vi danser med hinanden i hænderne

rundt om biler
rundt om bygninger
vi fører hinanden
holder hinanden oppe
det er så svært at give slip
på mange måder umuligt

mellemrummet imellem fliserne på fortovet
fortæller mig at sandet
som er placeret mellem brostenene
kommer fra en ørken et sted

vores trampen har løsnet stenene
noget af sandet er trådt op under vores sko
og ført videre med skridt

jeg finder billeder af ørkener på Google Earth
og alt imens jeg panorerer udover landskabet i Sahara
påstår jeg at mit hjerte banker hurtigere end techno

fjerner det sand jeg har siddende under mine negle
drysser lidt ørken ud over mit tastatur
og forestiller mig at alle verdens sten er mit potentiale

Fra digtsamlingen "Ting sker så meget", Forlag I DO ART Books 2015

Ingen kommentarer:

Send en kommentar