lørdag den 18. april 2015

To svaner i flugt af Karen Zubari

Jeg så dem i morges, to svaner på flugt
Mit hjerte stod stille, det syn var så smukt
Stod netop og købte en blomst på et torv
Så kom de og helt uden lov
Hvad ku' jeg da andet end bare at stå
Måske kan det være lidt svært at forstå
At hverdagen pludselig kan slå sig en bugt
På grund af to svaner i flugt

I tankerne fløj jeg hvor svanerne fløj
Og himlen var åben og underlig høj
Jeg glemte det hele, min blomst og min by
Den verden var ukendt og ny
De sang for hinanden om frihed og guld
En sang om at flyve til månen bli'r fuld
Når vingerne bærer og når halsen er strakt
Den kurs som to hjerter har lagt

Jeg lyttede og lærte den vise de sang
De små harmonier, hver strofe, hver klang
Fik lært der er mere end man lige kan se
I skjul mellem solskin og sne
Vi endte et sted bagved regnbuen bro
Der byggede de rede for der sku' de bo
Hvor tonerne fødes og klinger så smukt
Imellem to svaner i flugt


Fra digtsamlingen "Digte fra en blondekant, Forlag Mellemgaard 2015

Ingen kommentarer:

Send en kommentar