tirsdag den 27. oktober 2015

Rold Skov af Finn Slumstrup


kan vi endnu nå det, tror du
jeg er ikke så sprælsk
og eventyrlysten som jeg var engang
ikke for det
fysikken fejler såmænd ikke noget
når først vi er igang
men jeg er ikke så meget for at ligge ude mere
jeg er sgu nok begyndt
at lave cost-benefit-analyser på kønslivet

og du er jo også blevet klippet i kanterne
skulle jeg tro
i hvert fald bliver jeg ikke væk i dig
som i gamle dage
da du helt kunne overvælde mig
ok
det kan skyldes
at min lyst til at eksperimentere er blevet svækket
jeg er nok ikke så raffineret i forspillet
indrømmet
som årene går får jeg stadig større lyst til at gå lige på
og springe det indledende over
så det lyder rimeligt nok
at de største forandringer er på min side
og jeg er altså kommet dertil
du
at der ikke er nogen
der er så dyb og hemmelighedsfuld som dig
der er ikke nogen andre
der tager så godt imod
og giver så godt igen
som du gør
all right, all right
det er sikkert rigtigt
at jeg sagde noget lignende
for 25 år siden
men da mente jeg det
og nu ved jeg det

hvad siger du
skal vi prøve

det bliver nok ikke det store dramatiske sus
med kransekage og standerhejsning
hver aften
til gengæld
er der en chance for at det holder
denne gang

Fra digtsamlingen "Der er ingen ende på Jylland", Attika, 1978

Ingen kommentarer:

Send en kommentar